De ingebouwde rust.
Fouten maken in het verkeer is niet zozeer een zaak van goed of verkeerd, doch een puur menselijke aangelegenheid.
De BMW Coupé beschikt qua onderstel, motor en remsysteem over ingebouwde reserves, die fouten helpen vergeten
door ze controleerbaar te maken. En men koopt een vorm van rijcomfort die helpt fouten uit te schakelen. Doel
van het rijcomfort is bij BMW altijd de rijveiligheid. Het aandeel dat de BMW Coupé aan oplettendheid van zijn
bestuurder vraagt is zo klein mogelijk. Zodat deze zowel fysiek als psychisch ontspannen zijn beslissingen kan
nemen.
De BMW Coupé is zo gebouwd, dat hij slechts een minimum aan energie van zijn bestuurder vraagt. De combinatie
van uitzicht en rijpositie, van bedieningsorganen, stuurwiel en pedalen is pas na grondige onderzoekingen en
tests ror stand gekomen. In de "Cockpit" zijn alle bedieningsorganen op logische wijze opgesteld.
Zij bevinden zich alle binnen handbereik en hun vormgeving en uitvoering voldoet aan hoge veiligheidsnormen.
Het instrumentenbord bevat alle controle-instumenten en is volkomen reflectievrij. Wie optimaal wil rijden
moet optimaal kunnen zien en handelen.
De co-piloot
Op verzoek kan de BMW 3.0 CS met automatische transmissie ("Automatic") worden geleverd. Daarmee kan de
bestuurder nog sneller en beter reageren. De motor draatit automatisch in het toerengebied met 't
gunstigste koppel. Vanzelfsprekend kan men met de Automatic net zo sportief rijden als met de pookschakeling.
De Automatic draagt wezenlijk bij tot de verkeersveiligheid. Een co-piloot die de bestuurder vele handelingen
ontneemt, zonder zijn beslissingsvrijheid te beinvloeden.
